Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Gerbrant Redmer De Boer elmondta, az elmúlt öt évben 19,8 milliárd forintnyi beruházást hajtottak végre a cég négy - szegedi, csornai, bácsbokodi és marcali - üzemében. Ezek egyaránt szolgálták a gyártás infrastrukturális hátterének megerősítését, a felújítást és a kapacitás-bővítést. A 2016 végén elindult, a Magyar Tejgazdasági Kísérleti Intézettel együttműködve végrehajtott projekt 2,053 milliárd forintos költségéből 783 millió forintot fedezett uniós és hazai támogatás - közölte a szakember.
Léhárt Tibor termelési igazgatóhelyettes kifejtette, a sikeres kutatás-fejlesztési tevékenységnek köszönhetően a vállalt bácsbokodi sajtüzemében sikerült olyan eljárást bevezetni - a többi közt zárt sajtkészítő kádak és speciális oltóenzim alkalmazásával - amely lehetővé tette a korábban használt technológiai segédanyagok - kálium-nitrát és kalcium-klorid - elhagyását. A sajtgyártás melléktermékeként szintén E-szám mentes savófehérje-koncentrátum is készül, melyet Csornán porítanak. Ezt további alapanyagként használják fel helyben vajkrémek előállításához, Szegeden pedig joghurtok gyártásához - ismertette a szakember. Hozzátette: a magas minőségű, E-szám mentes termékek - melyekre az egészségtudatos fogyasztók körében jelentős az igény - az év végén, jövő év elején kerülnek piacra.
A Magyarországon piacvezető, 1340 munkavállalót foglalkoztató Sole-Mizo Zrt. évente mintegy 400 millió liter tejet dolgoz föl. Az alapanyag 15 százalékát a Bonafarm csoporton belül állítják elő, nagyobbik részét pedig éves vagy több éves szerződések alapján mintegy kétszáz hazai partnerétől vásárolja fel a cég.
A vállalkozás 50 milliárd forintos nettó árbevételét öt év alatt, 2019-re 77,151 milliárd forintra növelte, melyből több mint 25 milliárd forint exportból származott. Idén várhatóan 82-83 milliárd forint árbevételt érnek el, harmadát exportból. A belföldi értékesítés 60 százalékát a cég saját márkái - Mizo, Hazai, Gazda, Farmer - alatt forgalmazott termékek teszik ki. A vállalkozás piacvezető az ízesített italok, a prémium UHT-tejek, a low carb és a laktózmentes termékek kategóriájában. A cég szegedi gyára Közép-Európa legnagyobb tejfeldolgozó üzeme, a magyar tejtermelés 15 százaléka érkezik be a telephelyre.