Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Általánosságban elmondható, hogy azon borászatok szenvedték meg leginkább az elmúlt év eseményeit, akik vendéglátásra alapozva, azzal egybekötve működnek. A szektor teljes leállása közel megfelezte az ágazatból származó árbevételt, melyet a legtöbb esetben még a nyári időszakban tapasztalható forgalomnövekedés sem tudott ellensúlyozni. A legnagyobb kihívást a HORECA-szektor életben tartása, valamint a munkaerő megőrzése jelenti. Megkérdezett borászati partnereinknél elbocsátások nem voltak jellemzőek, átcsoportosítással igyekeztek kiküszöbölni a nehezségeket - tudtuk meg a kutatás készítőjétől, a REKONTIR Cégcsoporttól.
Az érétkesítésben történt talán a legnagyobb változás, hiszen a HORECA-szektor miatt jelentős kiesések lettek, ám a kiskereskedelemben történő árusítás nagyon felpörgött. Illetve, az online jelenlétre is nagy hangsúly helyeződött, hiszen a fogyasztók sok esetben nem hagyták el kedvenc termelőiket - ezt Varga Máté, a Varga Pincészet szőlészeti ágazati vezetője is alátámasztja. Elmondása szerint a járvány első hullámban jelentős volt a visszaesés, voltak olyan hetek, amikor 70%-kal kisebb volt a forgalom az előző évekhez képest, de nyáron a nyitásoknak köszönhetően visszaálltak a számok. A lehető legjobb húzásnak bizonyult, hogy létrehoztak egy webshopot ingyenes kiszállítással, hiszen ez ismét beindította az üzletet. Így pedig a körülmények ellenére is sikeres évet zárhattak, hiszen 2020 nagyjából 5-8%-kal lett gyengébb a 2019-es évnél.
Azon borászatok, akiknek már korábban volt kiépített online értékesítése, rögtön a pandémia elején érzékelték a pozitív változást. Akik pedig időben reagáltak és átcsoportosították a marketing költségvetést, valamint stabil online disztribúciós partnerekkel rendelkeztek, akár kétszámjegyű forgalomnövekedést is el tudtak érni.
- mondta a lapnak a Kreinbacher Birtok.
A webshopok fontosságát a Feind Pincészet is kiemelte, hiszen elmondásuk szerint fél évvel a koronavírus-járvány előtt kezdtek el foglalkozni az online marketinggel és hatalmasat húzott az üzleten a webshop, megtízszerezte a csatorna addigi forgalmát. Sőt, mint ahogyan azt a Bock Pincétől megtudhattuk, már online borkóstolókat is tartanak.
A legtöbben a belföldi nyaralás mellett döntöttek tavaly, így az első számú célpont nem meglepő módon a Balaton volt. Ennek pedig a térségben található borászatok is nagyon örültek, hiszen évtizedek óta nem látott forgalom volt a magyar tenger környékén. A külföldiek hiányát azonban az ország más pontján elhelyezkedő borászatok is megérkezték. A panzióként is működő tállyai Európa Centruma Pinceborozó és Vendégház például a tartalékok tartalékat mozgósította, hogy valahogyan átvészeljék ezt az időszakot, hiszen ők nem indítottak weboldalt és vendégeket sem tudtak fogadni. Most a fokozatos nyitás lehet az egyetlen mentsváruk - csakúgy, mint tavaly.
Felpezsdült a pezsgőfogyasztás is
A pezsgőfogyasztás a fiatalabbak körében is egyre divatosabbá és általánosabbá válik, így mindenképpen érdemes figyelemmel követni a pezsgőpiac alakulását az elkövetkezendő években. Ezzel párhuzamban azonban megfigyelhető, hogy a vörösbor forgalma egyre inkább csökken. Mivel nincsenek rendezvények ésgasztronómiai élmények, így otthon próbálják meg az emberek ünnepiesebb hangulatban érezni magukat, ezért sok esetben keresték a különlegességeket is.
A megkérdezett borászatok, pincészetek hozzáértésük, szaktudásuk és a kiváló csapat mellett a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetik sikereiket. Általánosságban elmondható róluk, hogy még az ilyen kihívásokkal teli időszakokban is a jövőben rejlő lehetőségeken gondolkoznak.