JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
A Danone kutatásában arra kereste a választ, hogy a magyar fogyasztók mennyire veszik figyelembe a táplálkozási előnyökön túlmenően a környezeti hatásokat élelmiszervásárlásuk során. Minden ötödik (19%) fogyasztó alkalmanként tudatosan is helyettesíti a hús- vagy tejalapú ételeket növényi alternatívákkal, 8% heti egy alkalomnál kevesebbszer fogyaszt húst. Ezzel párhuzamosan emelkedik a növényi alapú élelmiszerek iránti igény, a 18-24 év közötti fiatalok 73%-a keresi a növényi alapú alternatívákat a hús helyett.
A kutatás eredménye szerint a fő motivációs tényező az egészség megőrzése, de a megkérdezettek alig 8%-a hivatkozott kimondottan egészségi okokra, például allergiára. A fogyasztók egyharmada környezeti, fenntarthatósági kérdéseket is mérlegel vásárláskor. Szakértők szerint az állati eredetű termékek legalább részben növényi alapú élelmiszerekkel történő helyettesítése nélkül aligha érhetők el a klímacélok.
A Danone felméréséből kiderült, hogy a megkérdezettek 16%-a követ valamilyen diétát, ezek közül 6% a húsfogyasztás csökkentésével és a növényi alapú termékek nagyobb mennyiségben történő vásárlásával próbálja elérni céljait. A magyar fogyasztók 3%-a tudatosan követi a flexitáriánus étrendet, ez enyhe növekedést mutat az előző év eredményeihez képest. Ennek lényege, hogy a vegetáriánus étrendbe rugalmasan beilleszthető a hús-, hal-, tejtermék-, és tojásfogyasztás. Az 500 fős, 18-65 év közötti fogyasztó bevonásával készült reprezentatív kutatást a Danone Magyarország Kft. megbízásából az NMS Hungary Kft. piackutató végezte áprilisban.